top of page
hero-3.jpeg

O przedszkolu

Przedszkole z elementami pedagogiki waldorfskiej Różany Ogródek, wyróżnia siÄ™ wÅ›ród alternatywnych przedszkoli bezpiecznÄ…, domowÄ… atmosferÄ… jest inspirowane pedagogikÄ… Rudolfa Steinera. Stawia na holistyczny rozwój dziecka, czyli równolegÅ‚y rozwój ciaÅ‚a, psychiki i ducha.


Podstawowymi zaÅ‚ożeniami sÄ… rytm, powtarzalność i naÅ›ladowanie, co ma zapewnić dziecku poczucie bezpieczeÅ„stwa i pomóc w poznawaniu Å›wiata. Nauczyciele w przedszkolu peÅ‚niÄ… rolÄ™ mentorów i przewodników, wspierajÄ…c dzieci w ich indywidualnym rozwoju i zainteresowaniach.

Co jest dla nas ważne?

Rytm

 

Rytm w Różanym Ogródku jest uporzÄ…dkowany i dostosowany do potrzeb naszych podopiecznych. Powtarzalne elementy, takie jak wspólne posiÅ‚ki, zabawy ruchowe, opowiadane bajki oraz teatrzyki, dajÄ… dzieciom poczucie stabilnoÅ›ci i bezpieczeÅ„stwa, a co za tym idzie pomagajÄ… otwierać siÄ™ na nowe i  czerpać z tego, co niesie każdy wspólny dzieÅ„. W czasie, który pozornie organizowany jest podobnie, dziejÄ… siÄ™ rzeczy niezwykÅ‚e. Zabawy na Å›wieżym powietrzu, obserwacje zmieniajÄ…cej siÄ™ przyrody, sÅ‚owo połączone z ruchem w korowodzie czy teatrzyku regularnie wzmacniajÄ… i budujÄ… fundament pod kolejne życiowe wyzwania. 

​

W każdym tygodniu, najczęściej tuż po śniadaniu wszyscy razem:

  • malujemy farbami akwarelowymi technikÄ… „mokre w mokre”,

  • rysujemy kredkami bloczkowymi,

  • sÅ‚uchamy opowieÅ›ci dzieci o wizytach naszych „wÄ™drujÄ…cych kotów” w ich domach,

  • bawimy siÄ™ w jÄ™zyku angielskim,

  • pieczemy buÅ‚eczki,

  • modelujemy wosk.

​

Rytm pór roku i dorocznych Å›wiÄ…t osadza dziecko w Å›wiecie. Wspólne przygotowywanie i celebrowanie jest dla dzieci szczególnie ważne także ze wzglÄ™du na obecność i zaangażowanie ich rodziców.

 

Zabawa swobodna

 

To najważniejsza aktywność dzieci. Ćwiczy planowanie, komunikacjÄ™, wspóÅ‚pracÄ™, rozwiÄ…zywanie problemów. Daje ogromnÄ… radość, poczucie sprawstwa i sukcesu. Czy to duże bazy, maÅ‚e namiociki, podróże samodzielnie stworzonymi pojazdami, zakÅ‚ady z przeróżnymi usÅ‚ugami, zabawa w dom, szykowanie, czy przedstawianie dzieciÄ™cych teatrzyków - we wszystkim widać ogrom pracy i zaangażowanie. Dla chÄ™tnych, przy stolikach organizujemy tkanie, szycie, wycinanie etc. 

 

Działanie i przeżycia

 

Dzieci przyglÄ…dajÄ…c siÄ™ nam i towarzyszÄ…c naszej pracy nabywajÄ… kompetencji, by na poziomie dostosowanym do wÅ‚asnych możliwoÅ›ci podjąć dziaÅ‚ania w ogródku i sali. W swoim tempie dojrzewajÄ… do samodzielnego podejmowania coraz poważniejszych zadaÅ„ i odpowiedzialnoÅ›ci za siebie oraz innych.

 

WspóÅ‚praca

 

Wspólne zabawy, prace i rytuaÅ‚y uczÄ…, ile można zdziaÅ‚ać razem, budujÄ… naszÄ… spoÅ‚eczność i wzajemny szacunek. 

 

Przyjazna przestrzeń

 

Przestrzeń przedszkola ujmuje subtelnymi kolorami oraz naturalnymi materiałami, takimi jak drewno, bawełniane płachetki, szydełkowane zwierzątka, piłeczki z wełny, kasztany, szyszki, etc. Jest tak urządzona, by nie przytłaczała, lecz była otulająca, a dostępne materiały oddziaływały wspierająco na bardzo wrażliwe zmysły dzieci. Większość zabawek nie ma wyspecjalizowanego zastosowania, codziennie mogą stawać się czymś innym i otwierać przed dziećmi nowe światy, a co za tym idzie rozwijać dziecięcą wyobraźnię.

bottom of page